Aktualności
triangle-top

Jak zaprojektować etykietę? 7 wskazówek od producentów!

13.09.2023
Jak zaprojektować etykietę? 7 wskazówek od producentów!

Masz mnóstwo pomysłów na to, jak wyróżnić swój produkt spośród innych na sklepowych półkach? To wspaniale – jednak zanim twardo zlecisz projektowanie etykiety grafikowi według własnych wskazówek, skonsultuj się z nim i zapytaj o zdanie. Może się okazać, że Twój pomysł jest „przekombinowany” – nie przejmuj się tym. Często producenci nie znają realiów pracy ekspertów w drukarni i chcą zmieścić na opakowaniu zbyt wiele informacji, przez co prawdopodobnie będzie ono nieczytelne. Warto mieć w głowie swój projekt, ale też pochylić się nad innymi propozycjami od nich – to osoby, które współpracowały już z niejedną znaną marką i wiedzą, co robią! Skorzystaj z 7 najważniejszych podpowiedzi od producentów etykiet i stwórz tę najlepszą dla swojego wyrobu!

Czy można zrobić kilka wersji etykiety do wyboru?

Opakowanie jest jednym z materiałów reklamowych, który wymaga kreatywności, spójności informacji, oraz sprawnego umysłu, który połączy to i stworzy wyrób finalny. Projektowanie etykiet to zadanie, które trzeba zlecić grafikowi, aby szybko uzyskać efekt, o jaki nam chodziło. A co, jeśli nie zrozumie on zbyt dobrze, czego od niego oczekujesz? Możesz zlecić wykonanie kilku wersji próbnych do wyboru, jednak licz się z tym, że zapłacisz za nie wszystkie. Każdy z projektów wymaga bowiem osobnej pracy „od zera”, więc nie oczekuj, że zapłacisz tylko za to, co ostatecznie zostanie wydrukowane.

Jak etykieta wpływa na sprzedaż produktu?

Zapytaj, jakie są dostępne grubości papieru, jego jakość, rodzaj wykończenia, czy efekty specjalne, aby podjąć właściwą decyzję. Rzecz jasna, etykiety nie są jedynym czynnikiem, który decyduje o tym, czy klient wybierze właśnie Twój produkt. Miej jednak na uwadze, że może być właśnie tym, który go do niego zniechęci! Projektowanie tych elementów graficznych wymaga nie tylko kreatywności, ale również znajomości psychologii i marketingu. Niektóre wyroby wydają się być bardziej luksusowe, inne z kolei budzą skojarzenie z taniością – do której grupy chcesz należeć? Zleć projekt ekspertowi, który pomoże Ci dopasować styl opakowania do charakteru zawartości.

7 wskazówek, jak zaprojektować etykietę:

  1. Skup się na cechach, które chcesz wyeksponować. Oferujesz produkt klasy premium? Opakowanie musi to odzwierciedlać, aby klienci wiedzieli, czego się spodziewać. A może Twój wyrób jest jednym z tańszych, a przez to lepiej dostępnych dla wszystkich? Wówczas zbyt „bogaty” nadruk może sprawić, że grupa docelowa nawet nie spojrzy w kierunku jego ceny! A może stawiasz w firmie na ekologię? Projektowanie etykiet tego typu opiera się na przykład na wykorzystaniu papieru z recyklingu, czy specjalnej „retro” czcionki, która ten fakt sugeruje.

  2. Wyobraź sobie etykietę na konkretnym opakowaniu. Chcesz zakryć cały słoik produktu, czy tylko jego część, aby zawartość pod szkłem lepiej zachęcała do kupna? A może myślisz o oryginalnym kształcie naklejki na butelkę? Upewnij się, że Twój projekt będzie do niej idealnie dopasowany!

  3. Zawrzyj tylko informacje, które są niezbędne. Na etykiecie muszą się znaleźć jedynie dane producenta, skład i proste elementy graficzne, nie jest to miejsce na wszelkie zachęty do kupna.

  4. Wybierz odpowiedni rodzaj papieru. Zwykły cienki papier klejony to lepsza opcja w przypadku projektowania produktów jednorazowego użytku, zaś grube wodoodporne naklejki – w sytuacji, gdy wyrób może być użytkowany w warunkach podwyższonej wilgotności. Nie inwestuj zbyt wiele w opakowanie, jeśli nie chcesz, aby cena projektowania etykiety przewyższyła ewentualne zyski z tytułu sprzedaży!

  5. Nie przesadzaj z efektami specjalnymi. Co za dużo, to niezdrowo – tyczy się to również Twojego projektu. Unikaj nadmiaru kolorów, grafik, brokatu czy pogrubień – stworzą one odpychający efekt, a mogą też wpłynąć na brak czytelności informacji.

  6. Zdecyduj się na próbkę. Dobrą opcją przy projektowaniu etykiety może być prośba o próbkę wydruku, którą możesz przykleić na produkcie, zanim zdecydujesz się wypuścić naklejkę w większym nakładzie. To może zaoszczędzić Ci nerwów i pieniędzy!

  7. Poproś innych o ocenę. Z próbką w ręku możesz zapytać znajomych, czy obce osoby  opinie. Zanotuj je i weź sobie do serca – czasem coś, co wydaje się świetne, inne osoby odbierają w zupełnie przeciwny sposób, a to one mogą być potencjalnymi konsumentami!

Komu warto zlecić projektowanie etykiet?

Zdecyduj się na współpracę z drukarnią z wieloletnim doświadczeniem. Współpracuje ona z grafikiem, który specjalizuje się w projektowaniu etykiet i wykona szkic, z którego będziecie naprawdę dumni! Nie zapominaj też o najważniejszym – zaufaj zawodowcom i konsultuj z nimi swoje wątpliwości, bo to może oszczędzić Ci strat finansowych. Warto skupić się tylko na najważniejszych kwestiach, jakie mają się znaleźć na opakowaniu, nie przesadzać z efektami specjalnymi i dobrze zgrać design z wizerunkiem marki, aby poprzez kolory, rodzaj papieru czy wybór fontu dostarczać do podświadomości klienta pewnych informacji. Zleć ten etap pracy profesjonalistom i sięgnij po swój zawodowy sukces!

triangle