Aktualności
triangle-top

5 wskazówek, na co zwrócić uwagę przy zamawianiu etykiet

23.08.2023
5 wskazówek, na co zwrócić uwagę przy zamawianiu etykiet

Uniwersalność i elastyczność to dwie cechy, które można przypisać etykietom produktowym. Jednak wraz z mnogością opcji pojawiają się pytania o dostosowanie systemu znakowania towaru do własnych potrzeb. W dzisiejszym poradniku przedstawimy 5 kwestii, które stanowią najważniejsze elementy dla podjęcia właściwej decyzji przy zamawianiu etykiet. Czym kierować się przy wyborze? Jakie kryteria pomogą przy personalizowaniu oferty wybranej drukarni do specyfiki branżowej?

1. Postaw na dobry projekt

Już na etapie wstępnej koncepcji etykiety rozstrzyga się jej późniejsza użyteczność. Skuteczny i przemyślany projekt naklejki produktowej skupia się na przekazaniu wartości, którymi kieruje się producent etykiet i dowodzi spełnienia norm prawnych obowiązujących w danym sektorze. Warto pamiętać nie tylko o funkcji informacyjnej, lecz także o ogromnym potencjale marketingowym.

Estetyka etykiety produktowej ma spore znaczenie dla wyróżnienia się towaru na półce sklepowej. System znakowania powinien koncentrować się na czytelnym przekazie. Dobór  koloru i stylu graficznego musi oddawać charakter asortymentu. Zamawianie akcesoriów znakujących u doświadczonej firmy z kompleksową ofertą pozwoli uniknąć niedociągnięć, jakie mogą zniweczyć wysiłki działu sprzedaży i wygenerować zbędne koszty.

2. Dokładnie oceń specyfikację techniczną etykiety

Nie będzie przesadą, jeśli etykietę zaczniemy traktować jako wizytówkę produktu i producenta. Spojrzenie na proces zamawiania z tej perspektywy podkreśla znaczenie dogłębnej analizy parametrów technicznych naklejki, takich jak kolorystyka, rozmiar, wzór, kształt i materiał bazowy.

Oznakowania na opakowaniu powinny przyciągać uwagę i budować pozytywne skojarzenia z marką. Nowoczesne technologie produkcji etykiet ułatwiają osiągnięcie niepowtarzalnego wyglądu i zabezpieczenia oznaczeń przed zniszczeniami w fazie transportu. Poszczególne metody uszlachetnienia druku sprawią, że wybrana etykieta nie tylko usprawni proces dystrybucji, lecz także skutecznie wesprze wysiłki na rzecz budowy rozpoznawalności marki.

Rekomendujemy wykorzystywanie jak największej dostępnej powierzchni opakowania produktu, co zdecydowanie poprawi czytelność przekazywanych informacji i zwiększy zadowolenie użytkowników. Rozmiar i kształt naklejki produktowej można ustalić bezpośrednio u wykonawcy. HDlabel, jako producent etykiet z wieloletnim doświadczeniem, dysponuje rozległą bazą sprzętową, która udostępnia szereg możliwości kształtowania etykiet zgodnie z potrzebami zamawiającego.

3. Weź pod uwagę obecność niekorzystnych czynników zewnętrznych

Aby zamówić najlepsze możliwe akcesoria do znakowania towaru, należy zastanowić się nad sposobem wykorzystania i specyfiką łańcucha dostaw. Warunki magazynowe mogą szybko obrócić źle przygotowane etykiety w całkowicie nieczytelną naklejkę, co uniemożliwi identyfikację towaru i wygeneruje kosztowne przestoje.

Wysokie amplitudy temperatur należą do tych czynników, które zbierają swoje żniwo w wadliwych rozwiązaniach znakujących. Zarówno ciepłe, jak i zimne powietrze tworzy wiele wyzwań dla producentów dóbr udostępnionych do obrotu.

Towary spożywcze wymagają niekiedy specyficznych warunków przechowywania. Brak wstępnej analizy już na etapie projektowania etykiety skutkuje błędnym doborem warstwy kleju lub techniki nadruku, co w krótkim czasie doprowadzi do zniszczenia powierzchni etyukiety.

Podobnie jak temperatury, tak również wilgoć może znacząco ograniczyć żywotność etykiet. Tutaj najważniejszą rolę odgrywa sam materiał bazowy wykorzystywany do produkcji. Papier szybko absorbuje wodę, dlatego nie nadaje się do wytwarzania etykiet narażonych na przemoczenie podczas transportu. Odporność na wilgoć gwarantują natomiast takie materiały jak polipropylen i polietylen. Dodatkowym zabezpieczeniem może być warstwa laminatu nakładana na ostatnim etapie produkcji.

4. Wybierz optymalna ilość etykiet

Omówiliśmy kluczowe kwestie techniczne. Na tym jednak nie kończy się proces realizacji zamówienia. Niezwykle istotnym czynnikiem pozostają także sprawy ekonomiczne, jakie ściśle wiążą się z określeniem ilości etykiet w jednorazowej dostawie.

Zamawianie hurtowe pozwala drastycznie ograniczyć cenę jednostkową i utrzymać w ryzach koszty transportu. Dobry producent etykiet oferuje atrakcyjne rabaty uzależnione od skali zlecenia. Jeśli to tylko możliwe, zalecamy więc składanie zamówień na większe ilości w jednej partii, niż rozdrabnianie się na kilka niezależnych zleceń.

5. Znajdź zaufanego producenta i rozważ nawiązanie stałej współpracy

Poszukiwania drukarni etykiet należy oprzeć o ocenę zakresu oferty i sprawdzenie jakości obsługi klienta. Jeśli postawimy na wieloletnią współpracę z jednym wykonawcą, zyskamy dostęp do korzystnych zniżek i ograniczymy wydatki czasowe.

Wszelkie sugestie, jak zamówić etykiety, pociągają za sobie konieczność połączenia wielu czynników. Firma projektująca systemy znakowania towarów musi wykazać się gruntowną znajomością dostępnych technologii i sprawnie nawigować pomiędzy różnorodnymi potrzebami przedsiębiorców. Zachęcamy do kontaktu z ekspertami HDlabel, którzy pomogą wypracować najlepsze rozwiązanie dla danej sytuacji.

triangle