Każdy produkt dostępny w sprzedaży musi być odpowiednio oznakowany. Konsumenci często nie zdają sobie sprawy z tego, jak ważną rolę odgrywają etykiety, które zawierają najważniejsze informacje o danym towarze, w tym cenę, datę przydatności oraz kod kreskowy. Natomiast producenci na etapie znakowania własnych wyrobów muszą podejmować decyzje o doborze odpowiedniej etykiety. Odgórnie można podzielić tego typu produkty z uwzględnieniem podłoża, na którym wykonywany jest wydruk. Mowa o wariancie papierowym i foliowym. Sprawdź oba rodzaje naklejek i wybierz najlepszy z uwzględnieniem profilu prowadzonej działalności.
To najpopularniejszy wybór wśród producentów ze względu na uniwersalność zastosowania. Etykiety papierowe są zdecydowanie najtańszym wariantem ze wszystkich dostępnych na rynku. Wśród pozostałych zalet tego typu naklejek można wymienić takie jak:
wysoka jakość, trwałość i czytelność wydruku,
naturalny, organiczny wygląd (co ma szczególne znaczenie dla firm działających w stylu eko),
aspekt ekologiczny (papier jest biodegradowalny i nadaje się do recyklingu).
Należy jednak wspomnieć również o minusach etykiet wykonanych z papieru. Przede wszystkim są to naklejki o małej odporności na ścieranie czy działanie czynników zewnętrznych (m.in. wilgoci, wysokich temperatur, tłuszczu). Papier jest też podatny na uszkodzenia mechaniczne, w tym przerwanie czy zgniecenie. Najczęściej etykiety papierowe znajdują zastosowanie podczas znakowania produktów o krótkim terminie przydatności oraz towarów, które nie są narażone na trudne warunki podczas transportu i magazynowania.
Tego rodzaju produkty przeznaczone do znakowania przeróżnych wyrobów wyróżniają się wysoką trwałością oraz odpornością na wszelkiego rodzaju uszkodzenia mechaniczne. Etykiety foliowe są elastyczny i kurczliwe oraz wytrzymują w trudnych warunkach atmosferycznych, m.in. przy zmiennych temperaturach czy wysokim poziomie wilgoci. Idealnie nadają się więc w przypadku towarów z długą datą ważności, które przechowywane są w magazynach czy hurtowniach. Mimo upływu czasu i działania licznych czynników zewnętrznych naklejka pozostaje nienaruszona. Producenci mogą także pozwolić sobie na nieco większą kreatywność w przypadku projektowania etykiet (do wyboru są m.in. różne kształty i wykończenia — matowe lub błyszczące).
Czy etykiety foliowe mają jakieś wady? Oczywiście. Pod uwagę brany jest tutaj przede wszystkim aspekt związany z dbaniem o środowisko oraz wysoki koszt produkcji (w porównaniu do papierowego odpowiednika). Dla niektórych przedsiębiorców powyższe minusy mogą stanowić spory problem, który będzie znaczący w podejmowaniu decyzji o zakupie naklejek wykonanych z folii lub papieru. Warto jednak podkreślić, iż coraz więcej firm podczas produkcji etykiet wykorzystuje materiały pochodzące z recyklingu. Takie alternatywne rozwiązania stosuje drukarnia etykiet HDlabel.
Już na etapie projektowania wytwarzanego produktu należy zdecydować się na jeden z dostępnych rodzajów znakowania. Etykieta papierowa czy foliowa? Odpowiedź nie jest jednoznaczna, ponieważ zależy od wielu czynników, w tym indywidualnych wymagań czy potrzeb przedsiębiorcy oraz branży, w której działa. Przed wyborem warto odpowiedzieć sobie na kilka kluczowych pytań, takich jak:
jaki rodzaj produktu będzie oklejany,
jaki kolor, rozmiar oraz kształt ma mieć naklejka,
w jakich warunkach będzie magazynowany oklejany produkt,
jakim budżetem dysponuje firma.
Jak już wspomnieliśmy wcześniej etykiety papierowe sprawdzą się głównie przy znakowaniu produktów z krótką datą ważności. Nic więc dziwnego, że znajdują zastosowanie w przemyśle spożywczym, logistycznym oraz farmacji (m.in. do znakowania próbek i leków). Z kolei wydruk na podkładzie foliowym będzie idealnym wyborem w przypadku, gdy papier okaże się po prostu niewystarczający. Etykiety foliowe wykorzystuje się m.in. w przemyśle chemicznym, elektronicznym i budowlanym, a także kosmetycznym (dużą popularnością cieszą się naklejki transparentne). Należy rozważyć wszystkie zalety i wady obu wariantów. Decyzja powinna być zgodna z potrzebami i wartościami firmy.
Firma działa w branży od lat, zapewniając klientom fachowe doradztwo oraz dostęp do zróżnicowanej oferty. Każdy przedsiębiorca jest w stanie znaleźć właściwy rodzaj etykiety, który spełni w 100% jego idywidualne oczekiwania i potrzeby. Producent zatrudnia wykwalifikowany zespół oraz dysponuje nowoczesnym parkiem maszynowym, gdzie wszystkie zamówienia są realizowane w błyskawicznym terminie.
W ofercie są dostępne następujące etykiety (o szerokim zastosowaniu w wielu branżach):
kolorowe,
termiczno-transferowe,
termiczne,
foliowe,
z nadrukiem zmiennym,
bezklejowe,
specjalistyczne,
do wag.
Cały proces produkcyjny odbywa się zgodnie z normą ISO 9001 dotyczącą Zintegrowanego Systemu Zarządzania Jakością i Środowiskiem. Firma w znacznym stopniu ograniczyła zużycie substancji, które powodują niszczenie warstwy ozonowej, a podczas produkcji wykorzystuje także drewno pozyskiwane w zrózwnoważony sposób.